Często zadawane pytania:

Kwestie związane z instalacją/deinstalacją oprogramowania

Czy potrzebuję oprogramowania czy mogę skonfigurować LogTag bez niego?

Oprogramowanie jest niezbędne do korzystania z rejestratorów LogTag®. Wykorzystuje się je do konfiguracji parametrów takich jak częstotliwość rejestrowania, czas rozpoczęcia, rodzaj uruchomienia i innych, a także do pobierania i przetwarzania danych. Możliwe jest jednak przygotowanie rejestratorów danych za pośrednictwem oprogramowania tak, aby uruchamiały się w określonej dacie i czasie, a po skonfigurowaniu możliwe jest również uruchomienie na miejscu za pomocą przycisku. Oprogramowanie ma nazwę LogTag Analyzer i jest dostępne za darmo do pobrania w sekcji „wsparcie”.

Czy mogę korzystać z LogTag Analyzer w systemie Windows 8?

Począwszy od wersji 2.3r18, LogTag® Analyzer jest kompatybilny z Windows 8, jednak w 64-bitowych wersjach natywna aplikacja pocztowa nie będzie współpracować z funkcjami „Wyślij e-mail” i „Poproś o pomoc” aplikacji LogTag Analyzer. Jeśli potrzebujesz tej funkcji, konieczna będzie instalacji 32-bitowego klienta e-mail, takiego jak Windows Live Mail, który jest dostępny za darmo od Microsoft®. Sterowniki są dostępne w witrynie Windows Update.

Czy mogę korzystać z LogTag Analyzer w systemie Windows 10?

Począwszy od wersji 2.3r19, LogTag® Analyzer jest kompatybilny z Windows 10, jednak w 64-bitowych wersjach natywna aplikacja pocztowa nie będzie współpracować z funkcjami „Wyślij e-mail” i „Poproś o pomoc” aplikacji LogTag Analyzer. Jeśli potrzebujesz tej funkcji, konieczna będzie instalacji 32-bitowego klienta e-mail, takiego jak Windows Live Mail, który jest dostępny za darmo od Microsoft®. Należy również upewnić się, że oprogramowanie LogTag® Analyzer zostało zainstalowane przed podłączeniem interfejsu, ponieważ wymagane sterowniki nie są jeszcze dostępne w witrynie Windows Update. Jeśli LogTag® Analyzer nie wykryje stacji dokujących, prosimy je odłączyć i uruchomić narzędzie instalacji sterownika USB Interface Cradle Installation, które jest dostępne w folderze „LogTag Recorders” w sekcji „Wszystkie Programy” w Start Menu.

Czy mogę korzystać z LogTag Analyzer na komputerze Apple Mac?

Z oprogramowania LogTag Analyzer w wersji 2.0r17 i nowszych można korzystać na komputerze Apple Mac, jednak należy skorzystać z oprogramowania maszyny wirtualnej, jak na przykład VMWare Fusion, Parallels Desktop lub podobnego. Procedurę instalacji można znaleźć w dokumencie „Instalacja LogTag Analyzer na komputerze Apple Mac”.

Czy mogę korzystać z LogTag Analyzer w systemie Linux?

Niestety na tym etapie nie zaleca się instalowania LogTag® Analyzer na systemie Linux za pomocą WINE. Niektórzy użytkownicy zgłaszali pomyślną instalację przy użyciu instrukcji zawartej w dokumencie „Instalacja LogTag Analyzer w systemie Linux”, jest to jednak funkcja eksperymentalna i LogTag® Recorders może zaoferować tylko ograniczone wsparcie. Będziemy kontynuować monitorowanie przydatności WINE dla LogTag Analyzer i publikować nowe informacje zgodnie z wymaganiami.

Czy mogę korzystać z LogTag Analyzer w środowisku Citrix?

Można korzystać z LogTag Analyzer w wersji 2.0r17 i późniejszych w środowisku Citrix, jednak są pewne ograniczenia. Wymagania dotyczące instalacji można znaleźć w dokumencie „Instalacja LogTag Analyzer w środowisku Citrix”.

POMOC? Przypadkowo przełączyłem na inny język i teraz nie wiem gdzie jestem!

Należy opuścić oprogramowanie LogTag Analyzer i usunąć plik „userprofile.dat” znajdujący się w ścieżce C:Documents and Settings#USER#Application DataLogTag. W systemie Windows VISTA i Windows 7, plik ten zlokalizowany jest w C:Users#USER#AppDataRoamingLogTag. Możliwe, że będzie konieczna zmiana ustawień wyświetlania w Eksploratorze Windows, aby móc przejść do tego pliku (Uwaga: funkcja wyszukiwania systemu Windows prawdopodobnie nie odnajdzie tego pliku). Prosimy o skorzystanie z pomocy online systemu operacyjnego Windows. Po usunięciu pliku, menu oprogramowania zostanie wyświetlone w języku angielskim lub języku systemu operacyjnego, jeśli oprogramowanie LogTag Analyzer zapewnia wsparcie dla tego języka. Należy pamiętać, że inne ustawienia wprowadzone przez użytkownika, takie jak na przykład ustawienia portu komunikacyjnego lub domyślne parametry wykresu, zostaną utracone.

Muszę skopiować moje ustawienia na inny komputer – jak to zrobić?

Niniejsza notatka zawiera wyjaśnienie, w jaki sposób można przenieść ustawienia użytkownika na wiele komputerów, skopiować ustawienia użytkownika z jednego komputera na drugi oraz od jednego użytkownika do innego na tym samym komputerze.

 

Kwestie związane z komunikacją LogTag

Asystent dostępu LogTag Access Wizard raportuje „COM1, COM2, COM3… COMXX not found”

Asystent dostępu LogTag Access Wizard raportuje „COM1, COM2, COM3, … COMXX already in use”

Co robić?

Ten błąd oznacza, że LogTag Analyzer nie może znaleźć podłączonego interfejsu lub rejestratora LogTag. W poniższym przykładzie:

comnotfound

  • COM1 nie może służyć do podłączenia interfejsu (najprawdopodobniej jest to port modemu lub podobny)
  • COM2 jest dostępny do użytku, ale interfejs nie został Jeśli używasz interfejsu RS232 na COM2, ale nie jest on znajdowany przez oprogramowanie, najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie nieprawidłowe włożenie wtyczki.
  • Wykryto urządzenie w jednym z portów USB, lecz nie wykryto rejestratora

Jeśli korzystasz tylko z interfejsów USB, zalecamy przejść do „Options”-„Communication Ports” i usunąć zaznaczenie przed portami komunikacyjnymi, które nie są używane. Spowoduje to również przyspieszenie procesu pobierania danych, ponieważ oprogramowanie nie będzie już korzystało z tych portów.

Dostaję komunikat o błędzie „Internal error: $4:USB.0012345″

Pojawia się komunikat błędu „LogTag failed to respond [20]” – co to oznacza?

„Internal error $4″ i „LogTag failed to respond [20]” to bardzo ogólne komunikaty błędów, które oznaczają po prostu, że LogTag Analyzer odnalazł interfejs i urządzenie LogTag w interfejsie, ale nie był w stanie ustanowić komunikacji. Innymi słowy, błędy te oznaczają, że nie było odpowiedzi od LogTag. Litery i numery po $4 oznaczają typ i numer seryjny interfejsu. Często błąd ten zniknie po zwykłym powtórzeniu czynności, którą użytkownik wykonywał, gdy błąd wystąpił, lecz czasami zlokalizowanie przyczyny może być nieco trudniejsze.  Oto kilka scenariuszy, w których błędy te mogą wystąpić i sposoby na naprawę problemu:

  • Pomiędzy stykami LogTag i interfejsu jest słaby styk; może się to zdarzyć, jeśli styki są brudne lub zostały narażone na kontakt z środowiskiem Zazwyczaj można to naprawić poprzez oczyszczenie styków urządzenia LogTag (dobrym sposobem jest użycie miękkiej gumki od ołówka).
  • W interfejsie występuje uszkodzony styk; należy zajrzeć do wnętrza gniazda – powinny być widoczne trzy styki, które po zastosowaniu umiarkowanej siły powinny się wysuwać i wsuwać (np. z końcówką ołówka)
  • Moc dostarczana do interfejsu jest zbyt mała (USB); Błąd ten występował, gdy interfejsy USB są podłączane do pasywnych koncentratorów USB z podpiętymi innymi urządzeniami.
  • Porty USB mają ograniczoną dostarczania zasilania i zawsze zaleca się podłączanie interfejsów USB bezpośrednio do komputera lub koncentratora wyposażonego w zewnętrzne
  • Komunikacja została przerwana przedwcześnie; czasami użytkownik rozłączy LogTag zbyt wcześnie, co spowoduje wyświetlenie tego błędu.W tym przypadku po prostu ponownie wykonać czynności po prawidłowym podłączeniu
  • Port USB jest uszkodzony; Spróbować podłączenia przez inny port i sprawdzić, czy błąd będzie się powtarzał.
  • Poziom naładowania baterii urządzenia LogTag jest krytycznie niski; Może się to zdarzyć po długiej podróży i efekt może jeszcze się pogłębić przy próbie komunikacji, jeśli urządzenie zostało wyciągnięte z zimnego Ogniwa litowe i w rzeczywistości wszystkie baterie mają zwyczaj wykazywania niższego napięcia baterii w niskich temperaturach, więc pobieranie danych z jednostek, które pochodzą np. bezpośrednio z zamrażarki może powodować wystąpienie problemów z komunikacją. W takim przypadku korzystne może być odczekanie, aż urządzenie nabierze temperatury pokojowej lub nieco wyższej.
  • Do urządzenia przedostała się woda; poszczególne modele LogTag mają różny stopień ochrony i nie są Jeśli dojdzie do przedostania się wody, urządzenie będzie nadal pracowało przez pewien czas, ale ostatecznie komunikacja przestanie działać.

Dlaczego nie widzę żadnych interfejsów w oknie dostępu LogTag®?

Za każdym razem, gdy konfigurowany jest rejestrator lub pobierane są dane LogTag ® z menu, wszystkie dostępne porty komunikacyjne są sprawdzane pod kątem interfejsów z produktami LogTag®. LogTag® Analyzer ogranicza wyszukiwanie do portów, które mogą mieć fizycznie podłączony interfejs i są również włączone w opcjach komunikacji. Jeśli nie widać żadnych interfejsów na ekranie dostępu, a pasek postępu zatrzymuje się na 0%, należy sprawdzić co następuje:

  • Wszystkie interfejsy zostały dezaktywowane lub odłączone: w tym przypadku wybrać „Edit – Options – Communication Ports” i aktywować interfejsy, z którymi chcemy się komunikować. Podłączyć wszelkie odłączone interfejsy USB lub RS232 do
  • LogTag® Analyzer został uruchomiony dwa Jeśli przypadkowo uruchomiliśmy LogTag ® Analyzer po raz drugi, pierwsza uruchomiona instancja uniemożliwi drugiej dostęp do jakichkolwiek interfejsów. W tym przypadku po prostu zamknąć drugą instancję.
  • Aktywowano porty komunikacyjne, które mogą już być Na przykład jeśli urządzenie Bluetooth lub menedżer LAN utworzy wirtualne porty COM, LogTag® Analyzer będzie nadal próbował skomunikować się z tymi portami, mimo że nie są one już obecne. W tym przypadku zajmie to dużo czasu (kilka minut), zanim system operacyjny zakomunikuje, że dany port nie jest już obecny, i może wydawać się, że LogTag® Analyzer „zawiesił się”.
  • Sterownik USB jest nadal instalowany z Windows Domyślnie system operacyjny Windows sprawdza repozytorium aktualizacji systemu Windows, czy dostępny jest sterownik dla każdego nowo podłączonego urządzenia i pobiera go. W zależności od lokalizacji, szybkości połączenia i systemu operacyjnego, pobieranie może trwać długo. Jeśli chcemy przyspieszyć ten proces, możemy kliknąć na ikonę „Instalowanie sterownika” w obszarze powiadomień i wybrać „Pomiń uzyskanie oprogramowania sterownika urządzenia z Windows Update”. Należy skorzystać z tej opcji tylko wtedy, gdy oprogramowanie LogTag® Analyzer jest już zainstalowane na komputerze.

en_logtag_driver_installation_search-windows-update

Wystąpił problem ze sterownikiem Można uruchomić małe narzędzie, które spowoduje ponowną instalację sterownika USB w komputerze. To narzędzie można pobrać stąd. Przy uruchomieniu narzędzia należy upewnić się, że wszystkie interfejsy USB są odłączone. Ponadto, aby zapobiec zastąpieniu sterowników przez nowszą wersję, należy wyłączyć połączenie internetowe podczas ponownego podłączania interfejsów USB, lub wyłączyć automatyczne pobieranie sterowników z witryny Windows update.

Pasek postępu pobierania zatrzymuje się zanim osiągnie 100% z komunikatem o błędzie.

Jeśli pasek postępu zatrzyma się, występuje problem z komunikacją pomiędzy rejestratorem a LogTag ® Analyzer, a LogTag® Analyzer następnie ponawia próbę uzyskania poprawnych informacji z rejestratora. W większości przypadków, w których komunikacja nie jest skuteczna, będzie następował komunikat o błędzie „Internal error $4″ lub „LogTag® failed to respond [20]”. Prosimy o zapoznanie się z sekcją Najczęściej Zadawane Pytania dotyczącej Komunikatów o błędach, aby uzyskać pomoc odnośnie tych komunikatów. Należy również wyłączyć wszystkie porty komunikacji obecnie niebędące w użyciu, wybierając „Edit – Options – Communication Ports” i usuwając zaznaczenie dla nieużywanych portów.

Pasek postępu komunikacji zatrzymuje się.

Jeśli pasek postępu zatrzymuje się w martwym punkcie, LogTag® Analyzer może próbować skomunikować się z portem Bluetooth COM, który nie ma podłączonego interfejsu.  Proszę dezaktywować wszystkie nieużywane porty COM. Jeśli wykorzystywane są wyłącznie interfejsy USB, można wybrać opcję „Disable all serial interfaces” z okna dialogowego Edit – Options – Communication Ports. com ports.

en_logtag_disable_com_ports

Spowoduje to przyspieszenie komunikacji, ponieważ LogTag® Analyzer nie będzie musiał sprawdzać połączonych interfejsów szeregowych.

 

Konfiguracja LogTag

Nie można skonfigurować mojego LogTag!

Niektóre rejestratory LogTag zostały zakupione jako rejestratory pojedynczego przejazdu i nie mogą być skonfigurowane po wykorzystaniu do rejestracji danego transportu. Zostanie to wskazane przez symbol kłódki przy interfejsie USB na ekranie konfiguracji. Konieczne będzie zwrócenie rejestratorów LogTag do dystrybutora w celu usunięcia blokady. Może być za to pobrana opłata.

Uruchomić LogTag mogę naciskając przycisk start, ale jak przerwać rejestrowanie?

Rejestrowanie nie może być ręcznie zatrzymane na samym urządzeniu LogTag. Jeśli chcemy zatrzymać rejestrowanie LogTag w określonym czasie, należy wybrać określoną liczbę odczytów lub wybrać określony okres czasu, który ma być uwzględniony na ekranie „konfiguracji do następnego użycia”. LogTag następnie zatrzyma zapisywanie danych, gdy ten punkt zostanie osiągnięty. Jeśli wybierzemy „Ciągłe zapisywanie odczytów”, najstarsze nagrania zostaną nadpisane po zapełnieniu pamięci LogTag, a LogTag będzie mógł zostać zatrzymany tylko przez ponowne skonfigurowanie lub zahibernowanie za pomocą oprogramowania LogTag analyzer.

Rejestratory TRID30-7, TRED30-7 and USRIC-8 są w tym przypadku wyjątkiem. Mogą zostać zatrzymane za pomocą przycisku Start/Stop/Wyczyść, ale funkcja ta musi zostać aktywowana przy konfiguracji rejestratorów.

Wskazówka: Użyj funkcji „Znacznik inspekcji” aby wskazać, kiedy ładunek bezpiecznie dotarł na miejsce przeznaczenia. Po naciśnięciu przycisku „Start-Mark” w trakcie rejestrowania, znacznik inspekcji zostaje wstawiony w rejestrowanych danych. Umożliwia to potwierdzenie, że ładunek był ręcznie sprawdzany w pewnych okresach w transporcie, a także umożliwia odbiorcy przesyłki wykazanie, kiedy ładunek dotarł do miejsca przeznaczenia.

Co się stanie jeśli nacisnę przycisk „Ponownie” przy innym rodzaju rejestratora LogTag?

Nie można ponownie skonfigurować różnych rodzajów rejestratorów LogTag za pomocą przycisku „Ponownie”. Zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy, jak w poniższym przykładzie:

Error-same-logger-type-only

Jeśli masz wiele różnych rejestratorów, które wymagają ustawienia takich samych lub podobnych parametrów konfiguracji, zalecamy utworzenie profili konfiguracji dla każdego typu. Jeśli chcemy skonfigurować urządzenia z taką samą konfiguracją jak w przypadku ostatniego przejazdu, należy skorzystać z przycisku szybkiej rekonfiguracji. Funkcja ta jest opisana bardziej szczegółowo w Przewodniku Użytkownika.

Na czym dokładnie polega bezpieczne rejestrowanie przed uruchomieniem?

Funkcja ta pozwala rejestratorowi LogTag na zapis danych temperatury nawet jeśli nie jest wciśnięty przycisk „Start”. Gdy rejestrator jest konfigurowany tak, aby uruchomić się za pomocą przycisku start za pomocą oprogramowania LogTag Analyzer, użytkownik musi nacisnąć przycisk „Start”, aby rozpocząć gromadzenie danych. Zwykle robi się to, gdy LogTag jest umieszczony w przesyłce towarów. Jeśli jednak użytkownik zapomni nacisnąć przycisk „Start”, rejestrator nadal będzie zbierał dane w trybie „pre-start” i dane te mogą być przeglądane w zwykły sposób za pomocą LogTag Analyzer. Rejestrowanie przed uruchomieniem może być aktywowane lub dezaktywowane podczas konfigurowania rejestratora. Dzienniki „pre-start” wliczają się do całkowitej liczby skonfigurowanych odczytów. Innymi słowy, nie można rozszerzyć wielkość pamięci przez wykorzystanie rejestrowania przed uruchomieniem. Jeśli LogTag jest skonfigurowany do wykonywania odczytów aż do zapełnienia pamięci i ma włączone rejestrowanie przed uruchomieniem, odczyty nie będą już dostępne po wciśnięciu przycisku Start ORAZ po zakończeniu przez LogTag całego zamierzonego cyklu rejestrowania. Odczyty przed uruchomieniem zostaną zastąpione w celu zapewnienia, że „główne” zapisy mogą wykorzystać pełną pamięć.

 

Korzystanie z LogTag

Moja przesyłka nie zawierała instrukcji użytkownika.

Instrukcja użytkownika jest dostępna z poziomu oprogramowania. Wybierając „Help” – „User Manual” uzyskujemy dostęp do wyświetlenia lub drukowania wyczerpującej i szczegółowej instrukcji obsługi. Krótki poradnik jak zainstalować stację dokującą interfejsu LogTag stanowi część standardowej dostawy lub może zostać pobrany w sekcji „Wsparcie”.

Czy można wykorzystać LogTag do pomiaru temperatury cieczy?

Produkty LogTag nie są przystosowane do bezpośredniego zanurzenia w jakimkolwiek płynie. W niektórych modelach dostępna jest wodoodporna obudowa. Prosimy odwiedzić http://www.logtag- recorders.com/en/hardware, aby uzyskać więcej informacji. Produkty TREX-8, TRED30-7 i TREL-8 wyposażone są w czujnik zewnętrzny. Końcówka ze stali nierdzewnej czujnika zewnętrznego nadaje się do zanurzenia. Specyfikacje tych produktów są również dostępne w sekcji produktowej niniejszej witryny.

Czy jest możliwe podłączenie zewnętrznego czujnika temperatury do TRIX-8?

Przepraszamy, zewnętrzne czujniki mogą być montowane tylko do urządzeń TREX-8, TRED30-7 i TREL-8.

Jak szybko TRIX-8 reaguje na zmiany temperatury?

Najbardziej powszechnym standardem przemysłowym dla stabilizacji odczytu temperatury jest ‚T90′. Definiuje się tę wartość jako typowy czas potrzebny dla danego czujnika w danym środowisku (np. ruch powietrza, nieruchome powietrze, płyn, itp.) do zarejestrowania 90% natychmiastowej skokowej zmiany temperatury. Wartość T90 urządzenia TRIX-8 wynosi zazwyczaj poniżej 5 minut w ruchu powietrza 1m/s. Jako że reakcja na skokową zmianę termiczną zasadniczo zależy od ciepła utajonego dwóch zaangażowanych mas termicznych (LogTag i warunki otoczenia) oraz szybkości przenoszenia ciepła pomiędzy nimi, T90 pozostaje na tym samym poziomie bez względu na różnicę temperatur, choć w skrajnych warunkach (na przykład temperatura zamarzania wody i wrzenia) otoczenie nie zachowuje się w sposób jednorodny, tym samym zmieniając szybkość przewodzenia ciepła i przez to zmieniając wartość wynikową T90. Na przykład: w sytuacji zmiany skokowej o 25°C, powiedzmy począwszy od 10°C i przechodząc do 35°C w powietrzu w ruchu 1m/s, TRIX-8 typowo zarejestruje 90% zmiany w czasie poniżej 5 minut – tj. 0.9×25 = 22.5 -> 10+22.5 = rejestrując 32,5°C w ciągu 5 minut. T90 dla kroku 15°C w powietrzu w ruchu 1 m/s (powiedzmy 10°C do 25°C) będzie taki sam. 0,9×15 = 13,5°C + 10 = rejestrując 23,5°C w ciągu 5 minut. T90 różni się w zależności, czy mamy do czynienia z wolniej poruszającym się powietrzem, czy powietrzem w bezruchu, choć powietrze nigdy nie jest całkowicie „w bezruchu”, gdy występuje różnica temperatur, ponieważ zachodzi zjawisko konwekcji.

Co to jest funkcja hibernacji?

Urządzenia LogTag mogą być przełączone do trybu hibernacji ręcznie w menu LogTag. Podczas hibernacji, wszystkie funkcje rejestrowania zostają zawieszone, wszystkie wskaźniki są wyłączone, a komponenty wewnętrzne przechodzą w tryb niskiego zużycia energii. Obniża to bieżące zużycie energii w przypadku jednostek LogTag, które obsługują pełny tryb hibernacji do bardzo niskich poziomów równych około 1/10 lub mniej niż przy normalnej pracy. Powoduje to zasadniczo wydłużenie żywotności baterii do mniej więcej okresu przechowywania baterii (5-10 lat). Wszystkie rejestratory wilgotności LogTag (HAXO-8) obsługują tę funkcję. Rejestratory temperatury LogTag (TRIX-8 i TREX-8) obsługują tę funkcję od jednostek fabrycznych dostarczanych począwszy od czerwca 2006 roku. Urządzenia wyprodukowane przed tą datą po prostu przechodzą w stan najniższego możliwego zużycia energii bez logowania i świecących wskaźników). Rejestratory są automatycznie „wybudzane” z hibernacji po umieszczeniu w interfejsie i uzyskaniu dostępu, nie powracając automatycznie do stanu hibernacji. Zielona dioda LED miga co 8 sekund w celu wskazania stanu „wybudzenia”, wszelkie wcześniej zapisane dane nie będą jednak już dostępny. Należy zauważyć, że rejestratory mogą zostać wybudzone z hibernacji, jeśli na stykach rejestratora dojdzie do wyładowania elektrostatycznego w wyniku manipulacji po zakończeniu hibernacji.

Czy rejestratory LogTag® można wykorzystać w środowisku z promieniowaniem Gamma?

Mimo, że nie mamy danych testowych ani specyfikacji komponentów używanych w LogTag®, wydaje się ogólnie przyjęte, że elementy półprzewodnikowe CMOS mogą osiągnąć marginalne wyniki powyżej 5 kiloradów dawki promieniowania Gamma. Zazwyczaj większość komercyjnej elektroniki (tj. niezabezpieczonej przed promieniowaniem) przestanie działać w przypadku dawek większych niż 10-50krad. W zależności od intensywności promieniowania, awaria może dotyczyć tylko uszkodzenia pamięci, tymczasowej utraty funkcji lub trwałego uszkodzenia/utraty funkcji. Zapewnienie metalowej osłony rejestratora (jak na przykład pojemnika ołowianego) zmniejszy wpływ promieniowania.

Co się stanie, jeśli prąd elektryczny dostanie się pomiędzy styki – czy spowoduje to uszkodzenie LogTag®?

Mimo, że kontakty są izolowane od krytycznych elementów wewnętrznych, na tyle, że przypadkowe wyładowania statyczne nie spowodują uszkodzenia LogTag®, celowe stosowanie wysokich napięć (powyżej 100 V AC lub 12 V DC) do LogTag® spowoduje trwałe uszkodzenie.

Jaka jest trwałość baterii LogTag?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Na żywotność baterii wpływa wiele różnych czynników:

  • Jeśli rejestrator jest trwale używane w bardzo niskich temperaturach (na przykład <20°C), żywotność baterii zostaje zmniejszona, gdyż bateria musi pracować znacznie ciężej, aby dostarczyć wymaganą moc
  • Jeśli rejestrator jest ciągle używany w bardzo wysokich temperaturach (na przykład >50°C), wewnętrzne samorozładowanie baterii zwiększa się, podobnie jak średni prąd pobierany przez elektronikę, stąd zmniejsza się żywotność baterii
  • Jeśli prędkość pobierania jest wysoka, zmniejsza się żywotność baterii
  • Jeśli dioda LED alarmu często miga, zużywane jest więcej mocy i zmniejsza się żywotność baterii
  • Jeśli częstotliwość rejestrowania jest wysoka, zużywane jest więcej mocy i zmniejsza się żywotność baterii
  • Jeśli rejestrator poddawany jest hibernacji pomiędzy zastosowaniami, żywotność baterii zwiększa się, ponieważ zużycie energii jest
  • Typ Rejestratory SRIC-4 mają krótszą żywotność baterii niż na przykład TRIX-8, natomiast TRID30-7R i TRED30- 7R mają baterie wymienne.

Należy również zauważyć, że nie wszystkie ogniwa mają dokładnie takie same właściwości. Mimo, że są produkowane zgodnie z rygorystycznymi specyfikacjami jakości, niektóre ogniwa mają naturalnie dłuższą żywotność niż inne ze względu na procesy stosowane w ich produkcji. Opublikowane specyfikacje mogą więc stanowić tylko wytyczną w przypadku, gdy produkt jest używany w normalnych warunkach, na podstawie comiesięcznego pobierania danych i rejestrowania co 15 minut. Klienci zgłaszają uwagi dotyczące żywotności baterii w przypadku zastosowań wiążących się z częstym pobieraniem danych (dwa razy dziennie) przy stosunkowo szybkim rejestrowaniu (co minutę lub częściej). Z drugiej strony są sytuacje, w których żywotność baterii urządzenia TRIX-8 przekracza znacznie 3 lata, szczególnie w przypadku, gdy są one poddawane hibernacji pomiędzy zastosowaniami.

Jak przedstawiany jest stan baterii i jak można to przeliczyć na procenty pozostałe do rozładowania?

Produkty LogTag zawierają obwód „stanu baterii”, który mierzy napięcie baterii i podaje komunikat ‚OK’ lub ‚NISKI POZIOM’ do LogTag Analyzer podczas konfiguracji i pobierania. Jest to po prostu określenie stanu i nie jest możliwe obliczenie % pozostałych baterii z tych danych. Moment, w którym bateria raportuje ‚NISKI POZIOM’ następuje zazwyczaj po tym, jak pozostało około 15% – 20% pojemności, co w normalnych warunkach pracy odpowiada około 2-4 miesiącom typowego zastosowania. Dlatego jeśli jednostka pokazuje ‚OK’ podczas konfiguracji, zazwyczaj pozostało na tyle energii, aby umożliwić dokończenie transportu przed całkowitym wyczerpaniem. Rejestrator nie powinien jednak być konfigurowany i wykorzystywany ponownie po tym, jak podczas podczas konfiguracji zgłoszony zostanie „NISKI POZIOM” baterii, ponieważ może to spowodować nieoczekiwane zachowanie, a w najgorszym przypadku spowodować utratę danych.

Urządzenia LogTag z wyświetlaczem również pokazują znacznik niskiego stanu baterii na wyświetlaczu.

Rejestratory SRIC-4, SRIL-8 i TRIL-8 cechują się znacznie ulepszonym systemem monitorowania żywotności baterii. Rejestratory te śledzą aktywność, aby umożliwić oprogramowaniu obliczenie procentowej wartości pozostałej energii baterii po spadku poniżej 50% pierwotnej wartości. Oprogramowanie można również obliczyć pozostałą wartość procentową na zakończenie etapu rejestrowania w parametrach konfiguracyjnych i zablokować konfiguracje, które wydają się prowadzić do wyczerpania baterii przed zakończeniem danego przejazdu.

Należy pamiętać, że stan baterii LogTag może czasami tymczasowo odczytywać stan NISKI, jeżeli LogTag jest pobierany/konfigurowany natychmiast po usunięciu z bardzo zimnego otoczenia ze względu na właściwości chemiczne baterii. W tym przypadku po prostu należy odczekać, aż urządzenie osiągnie temperaturę pokojową (pomiędzy 15°C a 30°C) przed oceną stanu baterii.

 

Pobieranie, przeglądanie i zapisywanie danych z LogTag

Co sprawia, że niektóre punkty danych na wykresach się niezatwierdzone? Czym są dane niezatwierdzone?

Produkty LogTag® automatycznie wstawiają kody wykrywania błędów podczas rejestracji. Pomaga to w wykrywaniu uszkodzenia i/lub manipulacji danych. Kody wykrywania błędów są zapisywane wraz z plikiem, więc wszelkie próby manipulowania danymi w pliku zapisanym są również wykrywane. Niezatwierdzone odczyty występują, gdy blok odczytów nie przejdzie sprawdzenia integralności danych; odczyty te są wyświetlane inaczej na wykresie i liście danych. Istnieje wiele powodów, dla których dane mogą stać się niezatwierdzone:

  • Wystąpi błąd komunikacji podczas transferu danych z LogTag® do komputera
  • Wystąpiły problemy podczas rejestrowania, w którym albo odczyty albo kod wykrywania błędów nie został zapisany prawidłowo w pamięci z powodu niskiego poziomu baterii
  • Rejestrator LogTag® był użytkowany w środowisku daleko odbiegającym od specyfikacji produkcyjnej (tj. bardzo zimnym lub bardzo gorącym lub w środowisku przemysłu ciężkiego z obecnością silnego pola elektromagnetycznego).

Tylko w bardzo rzadkich przypadkach jest to wynikiem błędów pamięci w LogTag®.

Moje starsze pliki sieciowe zostają nadpisane, ale mam włączoną opcję „Zawsze twórz unikatową kopię plików”.

Niektóre urządzenia pamięci masowej podłączone sieciowo (dyski NAS) korzystają z wersji serwerów plików SAMBA (Server Message Block), które nie raportują poprawnie czy plik istnieje, czy nie. W związku z tym LogTag Analyzer zastępuje już istniejący plik o tej samej nazwie, niezależnie od ustawień w opcjach automatyzacji. Aby sprawdzić, czy serwer wykazuje takie zachowanie, należy ustawić odpowiednią lokalizację przechowywania w oknie dialogowym Options, skonfigurować LogTag na rejestrowanie 30-sekundowe i pobrać dane z LogTag dwukrotnie w odstępie kilku minut. Drugie pobranie powinno utworzyć plik z dopiskiem w nazwie pliku „.. .copy 1″. Jeśli nie widzisz ten dodatkowy plik w lokalizacji przechowywania, należy wybrać inny folder przechowywania, aby utrzymać integralność danych. Zawsze dobrą praktyką jest uwzględnienie w nazwie pliku elementu odróżniającego plik przez jego datę lub numer przejazdu.

W jaki sposób pobrane dane są przechowywane i jak można uzyskać do nich dostęp, jeśli wyślę je do innej osoby?

Pobrane dane są przechowywane w pliku LogTagData (*.ltd), który jest bezpiecznym, zastrzeżonym formatem chronionym przed manipulacją. Taki jest wymóg w wielu aplikacjach i normach (takich jak FDA 21 CFR Part 11 w USA).Dostęp do plików .ltd można uzyskać i przeglądać za pomocą oprogramowania LogTag, więc jeśli inna osoba pragnie wyświetlić dane na innym komputerze, musi zainstalować oprogramowanie LogTag Analyzer, (dostępne do pobrania i użytkowania za darmo) lub dane muszą zostać wyeksportowane do innego formatu. LogTag Analyzer przechowuje dane w folderze, który można ustawić w opcjach, który można wybrać również do automatycznego przechowywania danych po pobraniu. LogTag Analyzer może eksportować dane, ręcznie lub automatycznie, do formatów, które mogą zostać zaimportowane przez inne aplikacje, takie jak MS Excel, jednak dane eksportowane w ten sposób nie są już bezpieczne/zabezpieczone przed manipulacją.

Chcę wyświetlić dane w programie Microsoft Excel – jak można wyeksportować dane?

Analizator LogTag ma opcję zapisywania plików CSV, które mogą być odczytywane bezpośrednio z programu Microsoft Excel. Proszę zapoznać się z dokumentacją programu MS Excel, jeżeli występują trudności z tym krokiem. Aby utworzyć plik .CSV, istnieją trzy opcje, które można wybrać:

  • W LogTag Analyzer przejść do „EDIT” – „OPTIONS” i wybrać „EXPORTS AND REPORTS”. Zaznaczyć pole wyboru przy plikach „CSV (Comma delimited)”. Od tej pory za każdym razem przy pobraniu danych LogTag, plik CSV zostanie automatycznie zapisany wraz z plikiem ltd w katalogu wybranym w „File and Folder settings”. Zwykle jest to folder „Moje dokumentyMy LogTag Data”.
  • Jeśli chcemy wyeksportować wcześniej zapisany plik do programu Excel, należy otworzyć ten plik, wybrać „FILE” – „SAVE AS”, i w menu rozwijalnym wybrać „Zapisz jako” na samym dole zaznaczając „CSV (Comma delimited)”. Rozszerzenie pliku zostanie dodane Można również wybrać separator listy, jeśli nie chcemy użyć domyślnego separatora Windows.
  • Przy przeglądaniu dowolnej karty danych lub podsumowania, po prostu wybrać „Edytuj” – „Kopiuj” i wkleić bezpośrednio do arkusza kalkulacyjnego programu Excel

Jeśli istnieje potrzeba konwersji dużej liczby istniejących danych LogTag® Analyzer (pliki *.ltd) do plików CSV, można użyć specjalnego narzędzia o nazwie LogTag® Convert. LogTag Convert Program ten w sposób szybki i skuteczny dokonuje seryjnej konwersji danych bez potrzeby otwierania plików indywidualnie.

Jakie parametry połączenia są wymagane do wysłania wiadomości e-mail za pośrednictwem mojego konta Gmail?

Można wykorzystać z serwera SMTP Google do wysyłania automatycznych e-maili za pośrednictwem konta Gmail. Wymaga to specjalnych ustawień, które są nieco inne niż zazwyczaj u innych dostawców usług.

  • Jako serwer SMTP należy wpisać gmail.com
  • Połączenie SMTP musi być wykonane przez SSL, więc należy zaznaczyć pole wyboru protokołu SSL
  • W sekcji uwierzytelnienia, wybrać pole wyboru nazwa użytkownika i hasło, i wprowadzić nazwę użytkownika (pełny adres e-mail) i hasło do konta Gmail w polach wprowadzania tekstu
  • W ustawieniach zaawansowanych, w polu numer portu wprowadzić

Wypełnić pozostałe wpisy w sekcji SMTP, jak w przypadku wszystkich dostawców usług.

W ostatnim czasie Google stara się wymusić nową metodę bezpieczniejszego uwierzytelniania OAuth 2.0.  Nie jest ona obsługiwana przez LogTag Analyzer. Jeśli chcemy skorzystać z serwera SMTP Google, należy włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji na stronie swojego konta pod adresem https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps.

 

Serwisowanie LogTag

Czy rejestratory LogTag można kalibrować?

Tak! Rejestratory danych LogTag mają unikalny numer seryjny, który jest warunkiem wstępnym do indywidualnej kalibracji. Każdemu rejestratorowi danych LogTag towarzyszy certyfikat producenta potwierdzający, że spełnia on opublikowane specyfikacje fabryczne. W większości przypadków takie potwierdzenie jest wystarczające. Dodatkowe certyfikacje można uzyskać w wybranym laboratorium.

Czy mogę wymienić przylutowaną baterię w LogTag®?

Produkty LogTag korzystają ze specjalnie zaprojektowanych baterii, które ze względu na przepisy lotnicze są coraz trudniejsze do transportu lotniczego. Oznacza to, że – mimo iż baterie przylutowane w niektórych produktach mogą zostać wymienione – części zamienne, praca i kalibracja konieczne do wykonania tej pracy są znacznie droższe niż wymiana rejestratora. Jednak jeśli użytkownik chce tego dokonać, może zapytać nas o koszty wymaganych części.

Dlaczego powinienem wykonać ponowną kalibrację rejestratora po wymianie baterii?

Rejestratory LogTag®, których obudowy zostały otwarte, zostały potencjalnie narażone na działanie ładunków elektrostatycznych. Poza tym, urządzenia, które miały wymienioną baterię, mogły nie zostać wprowadzone prawidłowo w tryb hibernacji lub mogły ulec uszkodzeniu pamięci, jeżeli napięcie było krytycznie niskie podczas użytkowania. W związku z tym muszą one zostać skontrolowane pod kątem prawidłowego działania i wydajności po wymianie baterii. W związku z tym muszą one zostać skontrolowane pod kątem prawidłowego działania i wydajności po wymianie baterii. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest wykonanie ponownej kalibracji, podczas której produkt powinien zostać wystawiony na działanie temperatur w swoim pełnym zakresie pomiarowym.